Ons verhaal

Het label Blije Reviews is ontstaan uit liefde voor het vinden van het beste plekje. Zowel om te eten als het doen van andere aankopen. Al jarenlang kijken wij (en klanten) eerst naar ervaringen van anderen. Zowel naar de positieve als negatieve kanten. Vervolgens wordt er besloten om een aankoop te doen, een afspraak te maken of te reserveren.

Meer reviews krijgen

De zoektocht naar het perfecte adres om te eten

In onze zoektocht naar een geschikt adres om te reserveren, kwamen wij erachter dat (Google) reviews weken verouderd waren en geen duidelijk beeld gaven van het bedrijf. Zo had een lokale zaak slechts 10 ervaringen in de afgelopen twee maanden. De één was iets positiever dan de ander.

Toch bedachten we ons: als de plek zo goed zou zijn, zouden er toch meer (positieve) reviews zijn in de afgelopen maand. Ook hadden ze niks inhoudelijks te vermelden. Bijvoorbeeld wat ze besteld hadden. Hier begonnen onze twijfels toe te slaan. We gingen dan ook bij de concurrent kijken, wat meer aansloot bij onze (review-)verwachtingen.

Reviews geven het laatste zetje om te bestellen

Dat reviews belangrijk zijn, is bij de meeste ondernemers bekend. Toch verbaast het ons dat een winkel, praktijk of eetgelegenheid vrij weinig tijd besteed aan het onderhouden van de reviews. Zo zit er vaak geen strategie achter.

Bijvoorbeeld in het verkrijgen van reviews van blije klanten. Dit is namelijk niet vanzelfsprekend en vaak laat een tevreden klant niet direct een review achter. Of negatieve recensies die niet omgebogen worden naar iets positief. Hierdoor loopt een bedrijf omzet mis.

Daarnaast vonden we het opmerkelijk dat veel ondernemers niet op de hoogte waren dat reviews grote invloed hebben voor je (gratis) vindbaarheid in Google. Hierdoor zien meer mensen dus je zaak.

Google Recensies

Buitenkant net zo belangrijk als de binnenkant 

Eigenaren besteden voornamelijk tijd aan de ‘binnenkant’ zoals het eten, de interieur en het personeel. Dat is natuurlijk erg belangrijk en daar gaat het uiteindelijk om. Alleen kwamen wij tegen dat juist het andere belangrijke deel vergeten wordt. Dat is het ‘uithangbord’ naar buiten om meer klanten binnen te halen en om de eigen service te verbeteren aan de hand van recensies.

Met reviews kun je namelijk concurrentievoordeel behalen, ook al hebben jullie beiden een 4.2 sterren-beoordeling.

Van hindernissen naar een unieke reviewformule voor lokale winkels en bedrijven

Uit onze passie voor recensies, hebben wij een unieke reviewformule ontwikkeld. Hiermee helpen wij (lokale) bedrijven met hun reviews. Door deze boost is de kans groot dat de omzet stijgt. Daarnaast verhoog je het imago bij potentiële klanten.

Meer bestellingen
Bekijk wat het jou oplevert